Całkowita wartość projektu wynosi 487327,50 zł, w tym 93% środków na realizację projektu pochodzi z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Osiągnięte efekty dotyczące realizacji projektu:
- Wyrównanie szans edukacyjnych uczniów przez rozwijanie kompetencji porozumiewania się w języku angielskim, kompetencji matematycznych, naukowo ? technicznych oraz umiejętności uczenia się.
- Rozwijanie, doskonalenie kompetencji społecznych, cyfrowych oraz rozwinięcie indywidualnego podejścia do ucznia oraz wspierania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w ramach realizowanych zajęć specjalistycznych.
- Podniesienie umiejętności nauczycieli w korzystaniu z narzędzi TIK, także w nauczaniu przedmiotowym, prowadzenie procesu nauczania metodą eksperymentu, indywidualizację pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
- Stworzenie pracowni cyfrowej wyposażonej w pomoce dydaktyczne do realizacji programów nauczania.
- Doposażenie szkoły, warsztaty dla uczniów i nauczycieli, zajęcia dodatkowe dla uczniów, nowe metody pracy, podniesienie kompetencji nauczycieli, które umożliwiają realizację celu szczegółowego.
Projekt "Odkrywamy nowe horyzonty" współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020,
(nr RPLD.11.01.02-10-A025/16) w ramach Priorytetu XI - Edukacja Kwalifikacje Umiejętności, Działanie XI.1 - Wysoka jakość edukacji, Poddziałanie XI.1.2 - Kształcenie ogólne.
Beneficjentem projektu jest Miasto Łódź będące Organem Prowadzącym dla Szkoły Podstawowej nr 3 w Łodzi.
Okres realizacji projektu: 01.09.2016 r. - 28.02.2018 r.
W ramach projektu wsparciem zostanie objętych 300 uczniów i 30 nauczycieli Szkoły Podstawowej nr 3 w Łodzi.
Cel projektu
Głównym celem projektu jest wyrównanie szans edukacyjnych uczniów przez rozwijanie kompetencji porozumiewania się w języku angielskim, matematyce, naukowo-technicznych, a także umiejętności uczenia się i kompetencji społecznych oraz kompetencji cyfrowych. Rozwinięcie indywidualnego podejścia do ucznia oraz wspierania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w ramach zajęć specjalistycznych. Podniesienie umiejętności nauczycieli w korzystaniu z narzędzi TIK, także w nauczaniu przedmiotowym, prowadzeniu procesu nauczania metodą eksperymentu, indywidualizacji i pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Stworzenie pracowni cyfrowej wyposażonej w pomoce dydaktyczne do realizacji programu nauczania.
Celem szczegółowym projektu jest podniesienie u uczniów kompetencji kluczowych oraz właściwych postaw i umiejętności niezbędnych na rynku pracy, oraz rozwijanie indywidualnego podejścia do ucznia, szczególnie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Organizacja zajęć
Projekt przewiduje bezpłatne dodatkowe zajęcia:
1. Dla uczniów klas 2-5 zajęcia z:
- Matematyki (kl. 4 i 5),
- Przyrody (kl. 3 i 5),
- TIK (kl. 2 i 5),
- Języka angielskiego (kl. 2 i 3).
2. Dla uczniów klas 4 - 5 zajęcia specjalistyczne:
- logopedyczne;
- terapeutyczne;
- korekcyjno-kompensacyjne.
3. Dla uczniów kl. 1-5 zajęcia warsztatowe dotyczące umiejętności ucznia się oraz warsztat umiejętności społecznych.
Uczestnicy Projektu
W Projekcie będą brali udział uczniowie oraz nauczyciele Szkoły Podstawowej nr 3 w Lodzi.
Na zajęcia będą kwalifikowani uczniowie spełniające następujące kryteria:
1. Uczniowie ze średnią oceną końcową z matematyki, 3.0 i mniej.
2. Uczniowie u których na podstawie obserwacji i testów kompetencji językowych stwierdzono wysokie lub niskie predyspozycje w posługiwaniu się językiem angielskim.
3. Dzieci z ryzyka dysleksji i innymi zagrożeniami i stwierdzonymi innymi problemami edukacyjnymi.
4. Uczniowie z wadami wymowy.
5. Uczniowie mający niskie wyniki w nauce oraz sprawiający problemy wychowawcze, które wpływają negatywnie na wynik edukacyjne.
6. Uczniowie ze średnią ocena końcowa z matematyki wynosząca 4,5 i więcej, w oparciu
o dane zawarte w dzienniku elektronicznym.
7. Uczniowie wyróżniający się na zajęciach komputerowych ze stosowania TIK.
Warunki uczestnictwa w Projekcie:
Warunkiem uczestnictwa w projekcie jest:
1. Wyrażenie zgody przez rodziców na:
- uczestnictwo małoletniego w projekcie "Odkrywamy nowe horyzonty" oraz udział dziecka w zajęciach w ramach w ww. projektu poprzez wypełnienie odpowiedniego formularza,
- przetwarzanie danych osobowych małoletniego w związku z udziałem w projekcie "Odkrywamy nowe horyzonty" poprzez wypełnienie odpowiedniego formularza,
- zgoda na wykorzystanie wizerunku dziecka w projekcie "Odkrywamy nowe horyzonty" poprzez wypełnienie odpowiedniego formularza.
2. Podpisanie przez ucznia dokumentów:
- Obowiązki ucznia biorącego udział w zajęciach w ramach projektu "Odkrywamy nowe horyzonty".
- Kontrakt uczestnictwa w projekcie "Odkrywamy nowe horyzonty".
Szczegółowe informacje o realizacji projektu zawarte są w Regulaminie Projektu.