Wchodząc na naszą stronę akceptujesz politykę ochrony danych osobowych RODO czytaj więcej
Pod koniec lutego, uczniowie klas czwartych zmierzyli się z niełatwym zadaniem. Polegało ono na stworzeniu prezentacji multimedialnej na jeden z wybranych tematów (związanych z pogodą, ponieważ taki dział właśnie skończyliśmy na naszych lekcjach przyrody), wykorzystując oczywiście technologie informacyjno-komunikacyjne. Zadanie było złożone, ponieważ uczniowie musieli samodzielnie znaleźć prawidłowe, ciekawe i nowe informacje na wybrany temat. Opracować go, wzbogacić zdjęciami, dźwiękami lub krótkimi filmikami i wszystko zawrzeć w prezentacji wykorzystując do tego wybrany program. Była to dla większości uczniów pierwsza praca szykowana z wykorzystaniem np. Power Pointa, a tego względu sporadycznie pojawiały się trudności- ale końcowy efekt był zniewalający! Stres też nam drobny towarzyszył, ponieważ każdy samodzielnie prezentował się na środku klasy, by następnie wysłuchać motywujących uwag i oceny koleżanek i kolegów. Wszyscy sobie doskonale z tym poradzili ;)
W każdej klasie powstało wiele ciekawych, mądrych, estetycznych prezentacji - jeśli i Wy chcecie wiedzieć:
zapraszamy do obejrzenia prezentacji!
Niektórzy nawet stworzyli filmy i zabawili się w meteorologów! Uczniowie wykazali się ogromna inwencją twórczą!
{gallery animation=1918 slider=boxplus.carousel slider:positioning=center}artykuly/2014/pogoda{/gallery}
{gallery animation=1918 slider=boxplus.carousel slider:positioning=center}artykuly/2014/doktor_dolittle{/gallery}
W dniu 17 grudnia w trakcie zajęć z wychowawcą odbyła się debata w klasie 4C. Uczniowie pracowali w pięciu grupach, dwie z nich stanowili uczniowie należący do szkolnego Klubu Młodego Odkrywcy ?z mikroskopem przez Świat?.
W trakcie debaty uczniowie na początku w grupach stworzyli kilka punktów do Kodeksu w różnych kategoriach: BĄDŹ BEZPIECZNY W SIECI, KMO W SIECI, UCZ I UCZ SIĘ Z TIK, KORZYSTAJ MĄDRZE. W trakcie debaty uczniowie prezentowali swoje propozycje- głosowaliśmy za i przeciw kolejnym punktom, uczniowie w razie wątpliwości zadawali pytania. Uczniowie prezentowali swój punkt widzenia i wyrażali swoją opinią na temat TIK w szkole. Zapisaliśmy wszystkie pomysły, a potem wybieraliśmy te istotne dla klasy.
{gallery width=444 orientation=vertical navigation=right count=1 animation=1760}artykuly/2014/debata4c{/gallery}
Nasze propozycje:
BĄDŹ BEZPIECZNY
KMO W SIECI
UCZ I UCZ SIĘ Z TIK
KORZYSTAJ MĄDRZE
Debata pozwoliła uczniom na wypowiedzenie swojego zdania, ćwiczyli współpracę w grupie a następnie dyskusję, stosując opracowane zasady. Uczniowie byli zaangażowani, podobalo im się, że współuczestniczą w tworzeniu KODEKSU. Uczniowie zauważyli problem np. z dostępem do rzutnika na wszystkich lekcjach.
W tym roku nasza szkoła przystąpiła do projektu Szkoła z Klasą 2.0. Pierwszym zadaniem naszych uczniów było stworzenie szkolnego regulaminu, który będzie określał zasady korzystania z nowoczesnych technologii komunikacyjno ? technologicznych w uczeniu się.
W tym roku szkolnym nasza klasa po raz pierwszy przystąpiła do krajowego projektu Szkoła z klasą 2.0. Głównym celem programu jest wypracowanie zasad, jakimi będzie się posługiwał młody człowiek (uczeń naszej szkoły) korzystający z nowoczesnych technologii informacyjno ? komunikacyjnych (będziemy używać skrótu TIK ? technologia informacyjno ? komunikacyjna).
Kluczem do skutecznego stosowania nowych technologii w szkole są nauczyciele, którzy dostaną wsparcie metodologiczne od ekspertów w tej dziedzinie oraz będą mieli dostęp do przykładów praktycznych rozwiązań edukacyjnych.
W naszych działaniach będziemy się posługiwać metodą projektów edukacyjnych. W tym celu będziemy wykorzystywać nowoczesne technologie informacyjno ? komunikacyjne, dzięki którym nasi uczniowie będą mogli zastanowić się i wymyślić, jak telefony, komputery, Internet oraz inne urządzenia mogą pomóc w nauce, pobudzić wyobraźnie oraz stawiać pytania i hipotezy. Aby taki sposób nauki mógł być zastosowany w naszej szkole potrzebne są nie tylko urządzenia, ale wypracowanie zasad i pomysłów, jak uczyć i komunikować się za pomocą TIK.
Co nas czeka w związku z przystąpieniem do programu?
W I semestrze naszym zadaniem było stworzenie KODEKSU 2.0, który będzie zbiorem naszych zasad korzystania z TIK, które będą opracowane w toku debat klasowych i szkolnych. W naszej szkole odbędzie się debata szkolna, na której będą zaproszeni przedstawiciele wszystkich klas. Wynikiem debaty będzie stworzenie szkolnego kodeksu, opartego na powstałych już kodeksach klasowych.
W II semestrze będziemy pracować metodą projektów edukacyjnych. W projektach będzie wykorzystywali TIK. Nauczyciele biorący udział w projekcie ze swoimi klasami zrealizują zajęcia, w których będą wykorzystywali wybrane narzędzia i programy dostępne w naszej szkole.
Poniżej zaprezentujemy Państwu Kodeks 2.0, jaki stworzyła klasa 2a. Kodeks ten stworzyli uczniowie, którzy wzięli udział w klasowej debacie.
Więcej informacji o Szkole z klasą 2.0 można znaleźć pod adresem: http://www.ceo.org.pl/pl/szkolazklasa2zero