Wydarzenia

Rodo

Wchodząc na naszą stronę akceptujesz politykę ochrony danych osobowych RODO czytaj więcej

 

Strefa nowoczesnych technologii


 {gallery animation=1918 slider=boxplus.carousel slider:positioning=center}artykuly/2014/strefa_ti{/gallery}

Pogoda jest zawsze

Pod koniec lutego, uczniowie klas czwartych zmierzyli się z niełatwym zadaniem. Polegało ono na stworzeniu prezentacji multimedialnej na jeden z wybranych tematów (związanych z pogodą, ponieważ taki dział właśnie skończyliśmy na naszych lekcjach przyrody), wykorzystując oczywiście technologie informacyjno-komunikacyjne. Zadanie było złożone, ponieważ uczniowie musieli samodzielnie znaleźć prawidłowe, ciekawe i nowe informacje na wybrany temat. Opracować go, wzbogacić zdjęciami, dźwiękami lub krótkimi filmikami i wszystko zawrzeć w prezentacji wykorzystując do tego wybrany program. Była to dla większości uczniów pierwsza praca szykowana z wykorzystaniem np. Power Pointa, a tego względu sporadycznie pojawiały się trudności- ale końcowy efekt był zniewalający! Stres też nam drobny towarzyszył, ponieważ każdy samodzielnie prezentował się na środku klasy, by następnie wysłuchać motywujących uwag i oceny koleżanek i kolegów. Wszyscy sobie doskonale z tym poradzili ;)
W każdej klasie powstało wiele ciekawych, mądrych, estetycznych prezentacji - jeśli i Wy chcecie wiedzieć:

  • Jak zachować się w trakcie burzy?
  • Jak powstaje piorun?
  • Kiedy miała miejsce największa burza w historii Polski?
  • Czym jest krupa śnieżna i efekt halo?
  • Czy piloci samolotów wykorzystują do czegoś chmury

zapraszamy do obejrzenia prezentacji!

Niektórzy nawet stworzyli filmy i zabawili się w meteorologów! Uczniowie wykazali się ogromna inwencją twórczą!


 {gallery animation=1918 slider=boxplus.carousel slider:positioning=center}artykuly/2014/pogoda{/gallery}

Doktor Dolittle


 {gallery animation=1918 slider=boxplus.carousel slider:positioning=center}artykuly/2014/doktor_dolittle{/gallery}

 

Zobacz projekt lekcji

Debata klasowa 4C

W dniu 17 grudnia w trakcie zajęć z wychowawcą odbyła się debata w klasie 4C. Uczniowie pracowali w pięciu grupach, dwie z nich stanowili uczniowie należący do szkolnego Klubu Młodego Odkrywcy ?z mikroskopem przez Świat?.

W trakcie debaty uczniowie na początku w grupach stworzyli kilka punktów do Kodeksu w różnych kategoriach: BĄDŹ BEZPIECZNY W SIECI, KMO W SIECI, UCZ I UCZ SIĘ Z TIK, KORZYSTAJ MĄDRZE. W trakcie debaty uczniowie prezentowali swoje propozycje- głosowaliśmy za i przeciw kolejnym punktom, uczniowie w razie wątpliwości zadawali pytania. Uczniowie prezentowali swój punkt widzenia i wyrażali swoją opinią na temat TIK w szkole. Zapisaliśmy wszystkie pomysły, a potem wybieraliśmy te istotne dla klasy.

{gallery width=444 orientation=vertical navigation=right count=1 animation=1760}artykuly/2014/debata4c{/gallery}

 Nasze propozycje:

BĄDŹ BEZPIECZNY

  1. Nigdzie nie podajemy swoich danych jak adres, nazwisko, numer telefonu. W razie problemów informujemy rodziców.
  2. Nie rozmawiamy z osobami, których nie znamy przez Internet. Nigdy nie zwierzamy się im, nie mówmy gdzie mieszkamy, nie pobieramy plików które nam przysyłają.

KMO W SIECI

  1. Część doświadczeń, które przeprowadzamy filmujemy i wrzucamy na youtuba.
  2. Zakładamy bloga naszego Klubu Młodego Odkrywcy.
  3. Działalność klubu opisujemy (zwracając uwagę na ortografię) i wstawiamy na bloga klubu oraz stronę internetową szkoły.

UCZ I UCZ SIĘ Z TIK

  1. Wyszukujemy potrzebnych informacji oraz programów pomagających w nauce np. słowników.
  2. Korzystając z informacji zawartych w Internecie zawsze podajemy źródło. Szanujemy i wiemy czym są prawa autorskie.
  3. Zachowujemy ostrożność, nie wszystkie informacje, które znajdują się w Internecie są wiarygodnym źródłem.
  4. W razie potrzeby pomagamy rodzicom w korzystaniu z dziennika elektronicznego.

KORZYSTAJ MĄDRZE

  1. Do szkoły nie nosimy komórek.
  2. Podczas lekcji szanujemy sprzęt, z którego korzystamy.
  3. Nie używamy wulgaryzmów korzystając samodzielnie w domu z komputera np. w portalach społecznościowych.
  4. Posiadamy konto na fb, tylko jeśli rodzić wyrazi na to zgodę.

Debata pozwoliła uczniom na wypowiedzenie swojego zdania, ćwiczyli współpracę w grupie a następnie dyskusję, stosując opracowane zasady. Uczniowie byli zaangażowani, podobalo im się, że współuczestniczą w tworzeniu KODEKSU. Uczniowie zauważyli problem np. z dostępem do rzutnika na wszystkich lekcjach. 

 

 

Kodeks 2.0

Informacje o projekcie

 

 

 

W tym roku nasza szkoła przystąpiła do projektu Szkoła z Klasą 2.0. Pierwszym zadaniem naszych uczniów było stworzenie szkolnego regulaminu, który będzie określał zasady korzystania z nowoczesnych technologii komunikacyjno ? technologicznych w uczeniu się.
W tym roku szkolnym nasza klasa po raz pierwszy przystąpiła do krajowego projektu Szkoła z klasą 2.0. Głównym celem programu jest wypracowanie zasad, jakimi będzie się posługiwał młody człowiek (uczeń naszej szkoły) korzystający z nowoczesnych technologii informacyjno ? komunikacyjnych (będziemy używać skrótu TIK ? technologia informacyjno ? komunikacyjna).
Kluczem do skutecznego stosowania nowych technologii w szkole są nauczyciele, którzy dostaną wsparcie metodologiczne od ekspertów w tej dziedzinie oraz będą mieli dostęp do przykładów praktycznych rozwiązań edukacyjnych.
W naszych działaniach będziemy się posługiwać metodą projektów edukacyjnych. W tym celu będziemy wykorzystywać nowoczesne technologie informacyjno ? komunikacyjne, dzięki którym nasi uczniowie będą mogli zastanowić się i wymyślić, jak telefony, komputery, Internet oraz inne urządzenia mogą pomóc w nauce, pobudzić wyobraźnie oraz stawiać pytania i hipotezy. Aby taki sposób nauki mógł być zastosowany w naszej szkole potrzebne są nie tylko urządzenia, ale wypracowanie zasad i pomysłów, jak uczyć i komunikować się za pomocą TIK.


Co nas czeka w związku z przystąpieniem do programu?
W I semestrze naszym zadaniem było stworzenie KODEKSU 2.0, który będzie zbiorem naszych zasad korzystania z TIK, które będą opracowane w toku debat klasowych i szkolnych. W naszej szkole odbędzie się debata szkolna, na której będą zaproszeni przedstawiciele wszystkich klas. Wynikiem debaty będzie stworzenie szkolnego kodeksu, opartego na powstałych już kodeksach klasowych.
W II semestrze będziemy pracować metodą projektów edukacyjnych. W projektach będzie wykorzystywali TIK. Nauczyciele biorący udział w projekcie ze swoimi klasami zrealizują zajęcia, w których będą wykorzystywali wybrane narzędzia i programy dostępne w naszej szkole.

Poniżej zaprezentujemy Państwu Kodeks 2.0, jaki stworzyła klasa 2a. Kodeks ten stworzyli uczniowie, którzy wzięli udział w klasowej debacie.
Więcej informacji o Szkole z klasą 2.0 można znaleźć pod adresem: http://www.ceo.org.pl/pl/szkolazklasa2zero

 

 

 

 

Linki

 

 

 


 

Programy:
 Aby dowiedzieć się więcej należy kliknąć
na wybrane logo

 

 

 


 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

Kronika filmowa

Deklaracja dostępności

" Do końca roku 2020 strona internetowa zostanie w pełni dostosowana do wymagań prawnych".