W dniu 17 grudnia w trakcie zajęć z wychowawcą odbyła się debata w klasie 4C. Uczniowie pracowali w pięciu grupach, dwie z nich stanowili uczniowie należący do szkolnego Klubu Młodego Odkrywcy ?z mikroskopem przez Świat?.
W trakcie debaty uczniowie na początku w grupach stworzyli kilka punktów do Kodeksu w różnych kategoriach: BĄDŹ BEZPIECZNY W SIECI, KMO W SIECI, UCZ I UCZ SIĘ Z TIK, KORZYSTAJ MĄDRZE. W trakcie debaty uczniowie prezentowali swoje propozycje- głosowaliśmy za i przeciw kolejnym punktom, uczniowie w razie wątpliwości zadawali pytania. Uczniowie prezentowali swój punkt widzenia i wyrażali swoją opinią na temat TIK w szkole. Zapisaliśmy wszystkie pomysły, a potem wybieraliśmy te istotne dla klasy.
{gallery width=444 orientation=vertical navigation=right count=1 animation=1760}artykuly/2014/debata4c{/gallery}
Nasze propozycje:
BĄDŹ BEZPIECZNY
- Nigdzie nie podajemy swoich danych jak adres, nazwisko, numer telefonu. W razie problemów informujemy rodziców.
- Nie rozmawiamy z osobami, których nie znamy przez Internet. Nigdy nie zwierzamy się im, nie mówmy gdzie mieszkamy, nie pobieramy plików które nam przysyłają.
KMO W SIECI
- Część doświadczeń, które przeprowadzamy filmujemy i wrzucamy na youtuba.
- Zakładamy bloga naszego Klubu Młodego Odkrywcy.
- Działalność klubu opisujemy (zwracając uwagę na ortografię) i wstawiamy na bloga klubu oraz stronę internetową szkoły.
UCZ I UCZ SIĘ Z TIK
- Wyszukujemy potrzebnych informacji oraz programów pomagających w nauce np. słowników.
- Korzystając z informacji zawartych w Internecie zawsze podajemy źródło. Szanujemy i wiemy czym są prawa autorskie.
- Zachowujemy ostrożność, nie wszystkie informacje, które znajdują się w Internecie są wiarygodnym źródłem.
- W razie potrzeby pomagamy rodzicom w korzystaniu z dziennika elektronicznego.
KORZYSTAJ MĄDRZE
- Do szkoły nie nosimy komórek.
- Podczas lekcji szanujemy sprzęt, z którego korzystamy.
- Nie używamy wulgaryzmów korzystając samodzielnie w domu z komputera np. w portalach społecznościowych.
- Posiadamy konto na fb, tylko jeśli rodzić wyrazi na to zgodę.
Debata pozwoliła uczniom na wypowiedzenie swojego zdania, ćwiczyli współpracę w grupie a następnie dyskusję, stosując opracowane zasady. Uczniowie byli zaangażowani, podobalo im się, że współuczestniczą w tworzeniu KODEKSU. Uczniowie zauważyli problem np. z dostępem do rzutnika na wszystkich lekcjach.