Wydarzenia

Rodo

Wchodząc na naszą stronę akceptujesz politykę ochrony danych osobowych RODO czytaj więcej

 

Święto Pluszowego Misia

25 listopada w naszej szkole zagościły misie. Zajrzały do nas z powodu Dnia Pluszowego Misia, który tego dnia obchodzimy. Misie panoszyły się po całej szkole, były w klasach podczas zajęć, na korytarzu w czasie przerw i nawet brały czynny udział w lekcjach wf. Myślimy, że były bardzo zadowolone z tej wizyty.

{gallery cols=2 rows=2}artykuly/2015/20151120_pluszowy{/gallery}

DPS

Dnia 19.11.2015 r. uczniowie naszej szkoły pod opieka p. Błażejewskiej i p. Wagner, w ramach współpracy ze środowiskiem lokalnym odwiedzili pobliski Dom Pomocy Społecznej z programem artystycznym przygotwanym z okazji rocznicy Odzyskania Niepodległości przez Polskę. Pensjonariusze ze wzruszeniem wysłuchali recytowanych przez uczniów wierszy i odśpiewali
z nami Hymn Polski oraz Legiony. Wspólnie z dziećmi recytowali wiersz "Kto ty jesteś Polak mały". Jak sie okazało pamiętali świetnie tekst ze swojego dzieciństwa. Spotkaniu towarzyszyła przyjazna patriotyczna atmosfera.

{gallery cols=2 rows=2}artykuly/2015/20151119_dps{/gallery}

AIESEC

{gallery cols=2 rows=2}artykuly/2015/20151113_aiesec{/gallery}

Cztery smyki

Dnia 3.11.2015r. uczniowie klas czwartych wraz z wychowawcami byli na koncercie tematycznym ?Cztery smyki? w sali koncertowej Akademii Muzycznej przy ulicy Żubardzkiej. Uczniowie zapoznali się z budową skrzypiec, altówki, wiolonczeli i kontrabasu. Poznali rolę dyrygenta w orkiestrze, nauczyli się piosenki ?Listopad? , wykonując ją przy akompaniamencie kwartetu smyczkowego.Dzieci wysłuchały utworów na smyczki ?Łabędź?, ?Słoń? Camilla Saint Saensa. Koncert dla młodszych kolegów przygotowali i poprowadzili studenci Akademii Muzycznej w Łodzi. Było to miłe spotkanie ze sztuką.

{gallery cols=1 rows=2}artykuly/2015/20151109_cztery_smyki{/gallery}

Święto Niepodległości

Dnia 9.11.2015 r. na terenie szkoły obchodziliśmy rocznicę odzyskania niepodległości przez Polskę. Uczniowie klas czwartych przygotowali krótki apel wzbogacony prezentacją multimedialną, która zawierała najważniejsze daty historyczne z czasów zaborów. Wspólnie odśpiewaliśmy Hymn Państwowy. Uczniowie klas młodszych pod przewodnictwem chóru zaśpiewali  ?Nasze polskie ABC?, a uczniowie klas starszych ?Legiony?. Dzieci przypomniały sobie również piękny wiersz ?Kto Ty jesteś ? Polak mały?. Na zakończenie uroczystości wszyscy recytowali go z artystami. Do dekoracji wykorzystano rysunki uczniów klas czwartych. Słowa WOLNOŚĆ, NIEPODLEGŁOŚĆ w biało czerwonych barwach stanowiły piękne tło. Gdy mury szkoły odbijały echem dźwięki patriotycznych pieśni wszyscy byliśmy dumni, że jesteśmy Polakami.

{gallery cols=2 rows=2}artykuly/2015/20151109_11_listopada{/gallery}

Cerkiew Aleksandra Newskiego

19 października koło historyczne było na wycieczce w Cerkwi Aleksandra Newskiego. Uczniowie zapoznali się z głównymi elementami religii prawosławnej, specyfiką architektury Cerkwi, obrzędami i zwyczajami prawosławia. Szczególnie zwrócona została uwaga na aspekt wielokulturowości Łodzi.

  {gallery animation=1918 slider=boxplus.carousel slider:positioning=center}artykuly/2015/20151019_cerkiew{/gallery}

Spacer kulturalno?historyczny

W dniach 18 i 21 września klasy 5 z naszej szkoły wzięły udział w spacerze kulturalno ? historycznym po terenie Starego Miasta i obszarze getta łódzkiego. Spacer ten zorganizowany był pod patronatem Stowarzyszenia Edukacja Praktyczna, w ramach projektu ?Spędź miło czas na Bałutach w stulecie przyłączenia ich do Łodzi?.

  {gallery animation=1918 slider=boxplus.carousel slider:positioning=center}artykuly/2015/20150921_spacer{/gallery}

Detektywi w EC1

17 czerwca odbyła się ostatnia wycieczka Koła Łódzkich Detektywów w ramach realizacji programu ?Nasza Łódź?. Tym razem udaliśmy się do EC 1, czyli najstarszej łódzkiej elektrociepłowni. Na miejscu jednak nie znaleźliśmy śladów węgla, lecz zaszastaliśmy nowoczesne i świeżo wyremontowane budynki. Po terenie poruszaliśmy się z przewodnikiem, który pokazał nam między innymi planetarium, studio dźwięku, punkt widokowy skąd oglądaliśmy postępy w pracach na dworcu Łódź- Fabryczna. Zaskoczył nas fakt, że profesjonalne  studio dźwięku musi być oddzielone 3 warstwami ścian od otoczenia i dzięki osobnym fundamentom jest to ?budynek w budynku?. Na terenie EC1 oglądaliśmy również zdjęcia przedstawiające elektrociepłownie na początku XIX w., to co nas zaciekawiło to ubiór pracowników! Wszyscy ubrani byli elegancko, często w białe koszule ?obojętnie czy właśnie przerzucali węgiel czy nadzorowali pracę innych, zawsze w najlepszych ubraniach jakie posiadali. Na pewno tutaj wrócimy by odwiedzić Centrum Nauki i Techniki i planetarium, które tutaj powstaną.


 {gallery cols=2 rows=2}artykuly/2014/detektywi/3{/gallery}

 

Detektywi w pałacach

Na drugą wycieczkę wybraliśmy się na Pałace- nie byle jakie bowiem do Pałacu Poznańskiego, gdzie mieści się Muzeum Miasta Łodzi.  Każdy Pałac ma swojego króla- my dziś poznaliśmy historię króla bawełny- Izraela Poznańskiego. Czy wiecie, że Pałac ten jest nazywany również ?łódzkim Luwrem?- a to dlatego, że jest on stylizowany na pałac królewski, pełen on jest przepychu i zdobień. Zwiedzaliśmy między innymi salę lustrzaną, gabinet Izraela Poznańskiego, pokój bordowy- nazywany również muzycznym, pokój brązowy oraz jadalnie gościnną. A swoją wycieczkę zakończyliśmy w pałacowym ogrodzie.


 {gallery cols=2 rows=2}artykuly/2014/detektywi/2{/gallery}

 

Detektywi w SE-MA-FO-RZE

Nasze Koło detektywów rozpoczęło odkrywanie Łodzi od nietypowego muzeum, bowiem muzeum animacji czyli SE- MA- FO- RU. Ciężko było tam dotrzeć, po drodze mieliśmy okazje zobaczyć jak idzie budowa nowego dworca Fabrycznego. Natomiast na miejscu, pod okiem pani przewodnik szybko rozpoczęliśmy zwiedzanie. Dowiedzieliśmy się między innymi, że ?Piotruś i wilk? otrzymał Oskara (jego odlew trzymaliśmy oraz oglądaliśmy w trakcie zwiedzania), dowiedzieliśmy się jak powstają lalki do animacji, kto był pionierem filmów animowanych oraz jak wiele czasu zajmuje ich powstanie. Na każdym z nas zrobiło to dużo wrażenie, tym bardziej że podczas oglądania fragmentu bajki ?Mały pingwin Pik- Pok? podszedł do nas sam Tadeusz Wilkosz, czyli reżyser tego i wielu innych filmów animowanych i opowiedział nam jak tworzył go krok po kroku. Mieliśmy również okazje nakręcić swój film!


 {gallery width=150 cols=3 rows=1}artykuly/2014/detektywi/1{/gallery}

W dziką stronę - park Julianowski III

W środę 10 czerwca 2015r. w parku na Julianowie uczniowie klasy 1E już po raz kolejny uczestniczyły w Warsztatach realizowanych w ramach projektu ?W dziką stronę?. Dzieci obserwowały i wypowiadały się na temat zwierząt, ptaków i roślin znajdujące się nad stawem i na łące. W lesie szukały ciekawych okazów przyrodniczych z których robiły instrumenty muzyczne by następnie utworzyć orkiestrę i zagrać koncert. W zespołach tworzyły z leśnych materiałów własne projekty budowlane . Zabawy sprawiły im nie tylko wiele radości, zadowolenia i satysfakcji z wykonanych wspólnie działań, ale też wzbogaciły ich o nowe wiadomości dotyczące przyrody. Niebywałą przyjemność sprawiło im dokarmianie kaczek nad stawem.

  {gallery animation=1918 slider=boxplus.carousel slider:positioning=center}artykuly/2014/w_dzika_strona_4{/gallery}

Czwórbój lekkoatletyczny

 {gallery width=150 cols=3 rows=2}artykuly/2014/czworboj{/gallery}

27.05.2015 reprezentacja chłopców w składzie: Dawid Szuba, Mateusz Adamczak, Piotr Kacprzak, Hubert Dudziński, Krzysztof Szewczyk i Jakub Janik pod opieką Sylwestra Makary wzięła udział w zawodach sportowych w czwórboju lekkoatletycznym w ramach Igrzysk Młodzieży Szkolnej organizowanych przez Miejski Szkolny Związek Sportowy w Łodzi i  zajęła XII miejsce na 25 startujących szkół podstawowych. Dziękujemy za walkę i godne reprezentowanie Szkoły Podstawowej nr 3 w Łodzi w zawodach.


 {gallery width=200 cols=3 rows=2}artykuly/2014/czworboj/pion{/gallery}

Dzień wcześniej rywalizowały dziewczęta (skład: Maja Kałczak, Anna Michałowska, Wiktoria Mizerska, Sylwia Sielska, Agata Pawlińska, Maja Sikorska) i zajęły 11 miejsce.

Góry Prusinowskie

02.06.2015 uczniowie klasy 6B pod opieką Krystyny Majewskiej i Sylwestra Makary przebywali w gospodarstwie agroturystycznym w Górach Prusinowskich. Zapoznali się ze specyfiką pracy w stajni, jeździli konno, bryczką, samodzielnie rozpalili ognisko i przygotowywali kiełbaski przy ognisku. Pogoda dopisała, zabawom i harcom na powietrzu nie było końca.

{gallery width=444 orientation=vertical navigation=right count=1 animation=1760}artykuly/2014/gory_prusinowskie{/gallery}

W dziką stronę - park Julianowski II

W środę 3 czerwca 2015 r. klasa 1E brała udział w kolejnych warsztatach w ramach projektu "W dziką stronę", które odbyły się w Parku Julianowskim. Tym razem zabawy i doświadczenia w terenie leśno-parkowym prowadziła wychowawczyni Dorota Nowak. Zajęcia rozpoczęły się od zabaw integracyjnych. Następnie dzieci zapoznały się z budową drzewa, poszukiwały najgrubszych i najcieńszych drzew - mierzyły ich obwód różnymi sposobami. Potem tworzyły galerię obrazów przyrodniczych na chuście animacyjnej. Obserwowały rośliny i zwierzęta w naturalnym środowisku.
W trakcie zajęć dzieci wykazały się dużą aktywnością i pomysłowością. Wielką przyjemność sprawił piknik na łące.

  {gallery animation=1918 slider=boxplus.carousel slider:positioning=center}artykuly/2014/w_dzika_strona_3{/gallery}

Bezpieczeństwo na co dzień

Zespół popularyzujący ratownictwo i ochronę ludności w klasach 1-6 rozpowszechnił wiedzę dotyczącą zagrożeń i bezpieczeństwa w domu, w oparciu o materiały ze strony KGPSP. Zapoznał uczniów z sygnałami alarmowymi i komunikatami ostrzegawczymi. W kwietniu odbyła się wystawa popularyzująca sposoby radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych oraz ogłoszono konkurs plastyczny pod hasłem ?Bezpieczeństwo na co dzień?. Spośród wielu prac zespół wyłonił zwycięzców:

  • 1 miejsce Filip Dziedzic z klasy 1D 
  • 2 miejsce Maja Bajkowska z klasy 3B 
  • 3 miejsce Hania Kląbka z klasy 1E


Laureatom serdecznie gratulujemy.


 {gallery width=150 cols=3 rows=1}artykuly/2014/bhp_na_co_dzien_2{/gallery}

Nietypowi goście

W dniu 29.05.2015 w naszej szkole witaliśmy nietypowych gości. Odwiedzili nas policjanci Miejskiej Komendy Policji w Łodzi ze specjalnie wyszkolonymi psami - dwoma wspaniałymi owczarkami o imieniu Toro i Sziwa. Policjanci opowiadali uczniom klas I-III o tajnikach pracy z psami i ich tresurze. Dzieci dowiedziały się w jaki sposób psy policyjne pomagają stróżom prawa w ich codziennej pracy. Toro i Sziwa popisywali się też rozmaitymi sztuczkami. To był prawdziwy pokaz umiejętności i posłuszeństwa. Uczniowie klas młodszych byli zachwyceni i zadawali wiele pytań policjantom. Toro i Sziwa zrobili na nich ogromne wrażenie.

 {gallery animation=1918 slider=boxplus.carousel slider:positioning=center}artykuly/2014/psy{/gallery}

Góry Świętokrzyskie

Uczniowie klas IV w maju wzięli udział w dwudniowej wycieczce. Celem wyjazdu były Góry Świętokrzyskie.


Pierwszego dnia wycieczki uczniowie mieli okazję odwiedzić Groty Nagórzyckie - labirynt podziemnych sal, korytarzy i wnęk w dawnej kopalni piasku kwarcowego oraz Zamek Krzyżtopór ? majestatyczne ruiny zamku, który powstał i obchodził czasy swojej świetności w XVII wieku. W godzinach popołudniowych, po dotarciu do Ośrodka Wczasowego ?Wierna?, zakwaterowaniu i odbudowaniu nadwątlonych zwiedzaniem sił kolacją, uczniowie spędzili czas na świeżym powietrzu korzystając z atrakcji proponowanych przez ośrodek. Były gry integracyjne i ruchowe, śpiewy przy akompaniamencie gitary, a nawet dyskoteka. We wszystkie atrakcje zaangażowali się także opiekunowie wycieczki: p. Sarlińska-Kotras, p. Nejman, p. Wagner i p. Wodnicka.

{gallery cols=2 rows=2}artykuly/2014/gory_swietokrzyskie/1{/gallery}


Drugi dzień wycieczki był nie mniej emocjonujący. Po śniadaniu uczniowie udali się na wyjątkowe warsztaty archeologiczne w Centrum Kulturowo ? Archeologicznym w Nowej Słupi. Klasy IV miały okazję poznać życie osady z pierwszych wieków naszej ery. Uczniowie odwiedzili warsztat garncarski, zielarski, rzeźbiarski, a także chatę kowala. Pracownicy osady w pięknych strojach z epoki nie tylko prezentowali szeroką wiedzę, ale przede wszystkim umożliwiali naszym uczniom czynny udział w ich pracy. Dzieci lepiły naczynia z gliny, wykonywały cegły za pomocą specjalnych form, lepiły piec służący do wytopu rud żelaza, strzelały z łuku, a nawet rozpalały ogień. Wszystko pod okiem opiekunów oraz wykwalifikowanych i życzliwych pracowników Centrum.

{gallery cols=3 rows=1}artykuly/2014/gory_swietokrzyskie/2{/gallery}


Po zakończeniu warsztatów uczniowie dzielnie przystąpili do wspinaczki na Święty Krzyż (Łysą Górę). Góra o wysokości 594 m n.p.m. została zdobyta, a nagrodą była możliwość podziwiania mieszczącego się na jej szczycie klasztoru, a także unikalnych gołoborzy na zboczu góry. Po zasłużonym obiedzie uczniowie pełni nowych wrażeń wrócili do Łodzi.

 {gallery cols=2 rows=2}artykuly/2014/gory_swietokrzyskie/3{/gallery}

Apel ekologiczny

 {gallery animation=1918 slider=boxplus.carousel slider:positioning=center}artykuly/2014/apel_ekologiczny{/gallery}

W dziką stronę - park Julianowski

Dnia 21 maja 2015r. klasa IE uczestniczyła w kolejnych warsztatach w ramach Projektu "W dziką stronę". Zajęcia odbyły się w Parku Julianowskim i przeprowadzone zostały przez edukatorkę p. Ewelinę Paprocką.
Celem warsztatów było oswojenie i zaciekawienie uczniów przyrodą, zainteresowanie ich procesami zachodzącymi w przyrodzie, umożliwienie nieskrępowanego obcowania z przyrodą, odkrywania jej znaczenia, zależności w przyrodzie, a także nabywanie przez uczniów umiejętności radzenia sobie w terenie, nabieranie przez dzieci wiary we własne siły, integracja grupy.
Zajęcia w terenie parkowo-leśnym sprawiły dzieciom dużą frajdę. Były bardzo zainteresowane. Brały aktywny udział we wszystkich ćwiczeniach. Na zakończenie stworzyły kartki z okazji Dnia Matki z naturalnych elementów (kwiatki, listki itp.).
W drodze powrotnej wszystkie dzieci dopytywały się o termin kolejnych zajęć terenowych.

  {gallery animation=1918 slider=boxplus.carousel slider:positioning=center}artykuly/2014/w_dzika_strona_2{/gallery}

AIESEC

W dniach 4-8 maja 2015 gośćmi naszej szkoły byli studenci z organizacji AIESEC, którzy prowadzili warsztaty dla uczniów klas III-VI. Odwiedzili nas: Linda Wang z Kanady oraz Shivam Bansal z Indii. W ciągu tych pięciu, niezwykle emocjonujących dni, dowiedzieliśmy się wielu ciekawych rzeczy, nie tylko o tych krajach, ale także o ich kulturze, obyczajach i ludziach. Wiemy już jak wygląda SKYWALK i PATH w Toronto, wiemy jak wiązać DHOTI i tańczyć w stylu Bollywood. Linda i Shivam z wielkim entuzjazmem i cierpliwością odpowiadali na liczne pytania naszych uczniów, zrobili miliony fotek i selfie.

Bardzo się zaprzyjaźniliśmy i na pewno pozostaniemy w kontakcie :)

 {gallery cols=2 rows=2}artykuly/2014/aiesec{/gallery}

Strefa nowoczesnych technologii


 {gallery animation=1918 slider=boxplus.carousel slider:positioning=center}artykuly/2014/strefa_ti{/gallery}

Rozgrywki piłkarskie

16.04.2015 na boisku Szkoły Podstawowej 114 w Łodzi odbyły się rozgrywki w mini piłce nożnej chłopców szkół podstawowych w ramach Igrzysk Młodzieży Szkolnej organizowane przez Miejski Szkolny Związek Sportowy w Łodzi. W ćwierćfinale rozgrywek Reprezentacja Szkoły Podstawowej nr 3 w Łodzi w składzie: Tomasz Pałgan, Jakub Janik, Michał Wojtysiak, Piotr Kacprzak, Adrian Guziński, Mateusz Adamczak, Jakub Twardowski, Adam Kaźmierski, Jakub Więckowski, Krystian Szczęsny, Jakub Sętkowski pokonała 2:1 SP 173 Łódź  i przegrała 2:6 z SP 114 Łódź oraz 2:7 z SP 14 Łódź.  Reprezentacja zajęła III miejsce w grupie i odpadła z dalszych rozgrywek. Opiekunem zespołu był Sylwester Makara.

{gallery width=444 orientation=vertical navigation=right count=1 animation=1760}artykuly/2014/zawody_nozna{/gallery}

Pogoda jest zawsze

Pod koniec lutego, uczniowie klas czwartych zmierzyli się z niełatwym zadaniem. Polegało ono na stworzeniu prezentacji multimedialnej na jeden z wybranych tematów (związanych z pogodą, ponieważ taki dział właśnie skończyliśmy na naszych lekcjach przyrody), wykorzystując oczywiście technologie informacyjno-komunikacyjne. Zadanie było złożone, ponieważ uczniowie musieli samodzielnie znaleźć prawidłowe, ciekawe i nowe informacje na wybrany temat. Opracować go, wzbogacić zdjęciami, dźwiękami lub krótkimi filmikami i wszystko zawrzeć w prezentacji wykorzystując do tego wybrany program. Była to dla większości uczniów pierwsza praca szykowana z wykorzystaniem np. Power Pointa, a tego względu sporadycznie pojawiały się trudności- ale końcowy efekt był zniewalający! Stres też nam drobny towarzyszył, ponieważ każdy samodzielnie prezentował się na środku klasy, by następnie wysłuchać motywujących uwag i oceny koleżanek i kolegów. Wszyscy sobie doskonale z tym poradzili ;)
W każdej klasie powstało wiele ciekawych, mądrych, estetycznych prezentacji - jeśli i Wy chcecie wiedzieć:

  • Jak zachować się w trakcie burzy?
  • Jak powstaje piorun?
  • Kiedy miała miejsce największa burza w historii Polski?
  • Czym jest krupa śnieżna i efekt halo?
  • Czy piloci samolotów wykorzystują do czegoś chmury

zapraszamy do obejrzenia prezentacji!

Niektórzy nawet stworzyli filmy i zabawili się w meteorologów! Uczniowie wykazali się ogromna inwencją twórczą!


 {gallery animation=1918 slider=boxplus.carousel slider:positioning=center}artykuly/2014/pogoda{/gallery}

Co w sobie kryją produkty spożywcze?

Odkrywamy skrobię

Uczniowie klasy 5A na lekcjach przyrody poznawali budowę organizmu człowieka, w tym również układu pokarmowego. Jedna z naszych lekcji była wyjątkowa, a uczniowie przygotowali się do niej już tydzień wcześniej! Na niej uczniowie wcielili się w prawdziwych badaczy - w rękawiczkach, z barwnikiem i różnymi próbkami przystąpili do działania. W ramach realizowania w naszej szkole programu ?Czytamy i odkrywamy? zadaniem uczniów przed lekcją było dowiedzieć się, co możemy wykryć za pomocą jodyny i czym jest skrobia. Z tą wiedzą przystąpiliśmy do działania, każdy samodzielnie sprawdzał czy w przyniesionych przez siebie produktach spożywczych znajduje się SKROBIA.

Za pomocą pipet uczniowie nakrapiali jodynę na próbki i obserwowali zmiany. Tam gdzie pojawiła się barwa fioletowa (czasem tak mocna, że aż prawie czarna) odkryliśmy skrobię - czyli rodzaj cukru. Na zdjęciach widoczne są wyniki doświadczeń uczniów.

  {gallery animation=1918 slider=boxplus.carousel slider:positioning=center}artykuly/2014/skrobia{/gallery}

Doktor Dolittle


 {gallery animation=1918 slider=boxplus.carousel slider:positioning=center}artykuly/2014/doktor_dolittle{/gallery}

 

Zobacz projekt lekcji

Konkurs mitologiczny

 

?Olimpijczycy - na start!
Kto dalej? Kto wyżej? Kto szybciej??

(T. Kubiak)


Kolejny już raz stanęli do rywalizacji o laur zwycięstwa uczniowie klas V w konkursie mitologicznym ?Bliżej antyku?.  Drużyny klas 5A, 5B i 5C zaprezentowały swe umiejętności plastyczne i wykazali się swą wiedzą na temat wierzeń starożytnych Greków. Konkurs po raz kolejny pokazał, jak dużym zainteresowaniem cieszą się wśród uczniów niezwykłe historie bogów i herosów.
Rywalizacja zakończyła się zwycięstwem drużyny z klasy 5B, II miejsce zajęła klasa 5C, a III drużyna 5A.

Gratulujemy!!!

 

 {gallery animation=1918 slider=boxplus.carousel slider:positioning=center}artykuly/2014/konkurs_mitologiczny{/gallery}

Wycieczka do Muzeum Przyrodniczego

W dniu 27.01.2015 r. uczniowie klasy IIa byli na wycieczce w Muzeum Przyrodniczym Uniwersytetu Łódzkiego. Uczniowie obejrzeli wystawę ponad 1600 eksponatów, w tym szeregu gatunków zwierząt rzadko prezentowanych w krajowych muzeach. Podziwiali kolekcję ptaków krajowych, muszli mięczaków oraz morskich muszli tropikalnych.

W części Muzeum poświęconej bezkręgowcom uczniowie dowiedzieli się ciekawych rzeczy o krabach, owadach tropikalnych i krajowych oraz motylach. Kolejnym punktem wycieczki była sala poświęcona paleontologii, w której szczególnymi eksponatami są fragmenty szkieletu mamuta, nosorożca włochatego oraz niedźwiedzia jaskiniowego.

Zachwyt uczniów wzbudziła wystawa "Antarktyda" przedstawiająca eksponaty zebrane przez łódzkich przyrodników podczas wypraw na Antarktydę. Uczniom najbardziej podobały się pingwiny. Wycieczka dostarczyła wielu wiadomości i niezapomnianych wrażeń.

{gallery width=444 orientation=vertical navigation=right count=1 animation=1760}artykuly/2014/muzeum_przyrodnicze{/gallery}

Debata klasowa 4C

W dniu 17 grudnia w trakcie zajęć z wychowawcą odbyła się debata w klasie 4C. Uczniowie pracowali w pięciu grupach, dwie z nich stanowili uczniowie należący do szkolnego Klubu Młodego Odkrywcy ?z mikroskopem przez Świat?.

W trakcie debaty uczniowie na początku w grupach stworzyli kilka punktów do Kodeksu w różnych kategoriach: BĄDŹ BEZPIECZNY W SIECI, KMO W SIECI, UCZ I UCZ SIĘ Z TIK, KORZYSTAJ MĄDRZE. W trakcie debaty uczniowie prezentowali swoje propozycje- głosowaliśmy za i przeciw kolejnym punktom, uczniowie w razie wątpliwości zadawali pytania. Uczniowie prezentowali swój punkt widzenia i wyrażali swoją opinią na temat TIK w szkole. Zapisaliśmy wszystkie pomysły, a potem wybieraliśmy te istotne dla klasy.

{gallery width=444 orientation=vertical navigation=right count=1 animation=1760}artykuly/2014/debata4c{/gallery}

 Nasze propozycje:

BĄDŹ BEZPIECZNY

  1. Nigdzie nie podajemy swoich danych jak adres, nazwisko, numer telefonu. W razie problemów informujemy rodziców.
  2. Nie rozmawiamy z osobami, których nie znamy przez Internet. Nigdy nie zwierzamy się im, nie mówmy gdzie mieszkamy, nie pobieramy plików które nam przysyłają.

KMO W SIECI

  1. Część doświadczeń, które przeprowadzamy filmujemy i wrzucamy na youtuba.
  2. Zakładamy bloga naszego Klubu Młodego Odkrywcy.
  3. Działalność klubu opisujemy (zwracając uwagę na ortografię) i wstawiamy na bloga klubu oraz stronę internetową szkoły.

UCZ I UCZ SIĘ Z TIK

  1. Wyszukujemy potrzebnych informacji oraz programów pomagających w nauce np. słowników.
  2. Korzystając z informacji zawartych w Internecie zawsze podajemy źródło. Szanujemy i wiemy czym są prawa autorskie.
  3. Zachowujemy ostrożność, nie wszystkie informacje, które znajdują się w Internecie są wiarygodnym źródłem.
  4. W razie potrzeby pomagamy rodzicom w korzystaniu z dziennika elektronicznego.

KORZYSTAJ MĄDRZE

  1. Do szkoły nie nosimy komórek.
  2. Podczas lekcji szanujemy sprzęt, z którego korzystamy.
  3. Nie używamy wulgaryzmów korzystając samodzielnie w domu z komputera np. w portalach społecznościowych.
  4. Posiadamy konto na fb, tylko jeśli rodzić wyrazi na to zgodę.

Debata pozwoliła uczniom na wypowiedzenie swojego zdania, ćwiczyli współpracę w grupie a następnie dyskusję, stosując opracowane zasady. Uczniowie byli zaangażowani, podobalo im się, że współuczestniczą w tworzeniu KODEKSU. Uczniowie zauważyli problem np. z dostępem do rzutnika na wszystkich lekcjach. 

 

 

Z wizytą w Urzędzie Miasta Łodzi

Uczniowie klasy IE w dniu 20.01.2015r. byli na wycieczce w Urzędzie Miasta Łodzi. Zwiedzanie rozpoczęli od "przywitania się" z ważną postacią naszego miasta, autorem ulubionych wierszy dla dzieci Julianem Tuwimem na jego ławeczce. Następnie przeszli spacerem do UMŁ podziwiając secesyjne kamienice ulicy Piotrkowskiej. Dzieci zostały powitane na dziedzińcu Urzędu obok pomnika Tuwima. Uczniowie dowiedzieli się co to jest za ważne miejsce (UMŁ) dla mieszkańców Łodzi. Zwiedzając Urząd mieliśmy okazję zobaczyć Małą Salę Obrad oraz Wielką Salę Obrad Rady Miejskiej gdzie uczniowie mogli zająć miejsca, które w czasie obrad zajmują radni oraz Pani Prezydent i jej zastępcy. Uczniowie wysłuchali legendy o powstaniu naszego miasta. Ułożyli z puzzli flagę Łodzi. Mieli okazję wziąć do rąk Klucz do Miasta. Przywileju tego dostępują osoby szczególnie zasłużone dla Łodzi. Na zakończeni zwiedziliśmy gabinet Pani Prezydent.
To nie był jednak koniec atrakcji. Następnie poszliśmy zwiedzić hotel, który mieści się w odrestaurowanej secesyjnej kamienicy przy Piotrkowskiej 120. Po zwiedzeniu hotelu spotkaliśmy się z jego właścicielem, który opowiedział o swojej pasji jaką są biegi maratońskie. Uczniowie mogli zobaczyć medale z biegów maratońskich z różnych kontynentów.
Była to atrakcyjna, pełna wrażeń wycieczka.


 {gallery animation=1918 slider=boxplus.carousel slider:positioning=center}artykuly/2014/uml{/gallery}

Ruch to zdrowie

W dniu 28.01.2015 r. w Szkole Podstawowej Nr 3 w Łodzi odbyły się zawody sportowe pt. ?Ruch to zdrowie? dla przedszkolaków. Nasi mali uczestnicy mieli okazję aktywnie spędzić popołudnie i zmierzyć się z wieloma konkurencjami takimi jak tory przeszkód czy wyścigi. Wiele radości wzbudziły także zabawy z chustą animacyjną i piłkami. Rywalizacja była bardzo emocjonująca. 

Kodeks 2.0

Informacje o projekcie

 

 

 

W tym roku nasza szkoła przystąpiła do projektu Szkoła z Klasą 2.0. Pierwszym zadaniem naszych uczniów było stworzenie szkolnego regulaminu, który będzie określał zasady korzystania z nowoczesnych technologii komunikacyjno ? technologicznych w uczeniu się.
W tym roku szkolnym nasza klasa po raz pierwszy przystąpiła do krajowego projektu Szkoła z klasą 2.0. Głównym celem programu jest wypracowanie zasad, jakimi będzie się posługiwał młody człowiek (uczeń naszej szkoły) korzystający z nowoczesnych technologii informacyjno ? komunikacyjnych (będziemy używać skrótu TIK ? technologia informacyjno ? komunikacyjna).
Kluczem do skutecznego stosowania nowych technologii w szkole są nauczyciele, którzy dostaną wsparcie metodologiczne od ekspertów w tej dziedzinie oraz będą mieli dostęp do przykładów praktycznych rozwiązań edukacyjnych.
W naszych działaniach będziemy się posługiwać metodą projektów edukacyjnych. W tym celu będziemy wykorzystywać nowoczesne technologie informacyjno ? komunikacyjne, dzięki którym nasi uczniowie będą mogli zastanowić się i wymyślić, jak telefony, komputery, Internet oraz inne urządzenia mogą pomóc w nauce, pobudzić wyobraźnie oraz stawiać pytania i hipotezy. Aby taki sposób nauki mógł być zastosowany w naszej szkole potrzebne są nie tylko urządzenia, ale wypracowanie zasad i pomysłów, jak uczyć i komunikować się za pomocą TIK.


Co nas czeka w związku z przystąpieniem do programu?
W I semestrze naszym zadaniem było stworzenie KODEKSU 2.0, który będzie zbiorem naszych zasad korzystania z TIK, które będą opracowane w toku debat klasowych i szkolnych. W naszej szkole odbędzie się debata szkolna, na której będą zaproszeni przedstawiciele wszystkich klas. Wynikiem debaty będzie stworzenie szkolnego kodeksu, opartego na powstałych już kodeksach klasowych.
W II semestrze będziemy pracować metodą projektów edukacyjnych. W projektach będzie wykorzystywali TIK. Nauczyciele biorący udział w projekcie ze swoimi klasami zrealizują zajęcia, w których będą wykorzystywali wybrane narzędzia i programy dostępne w naszej szkole.

Poniżej zaprezentujemy Państwu Kodeks 2.0, jaki stworzyła klasa 2a. Kodeks ten stworzyli uczniowie, którzy wzięli udział w klasowej debacie.
Więcej informacji o Szkole z klasą 2.0 można znaleźć pod adresem: http://www.ceo.org.pl/pl/szkolazklasa2zero

 

 

 

 

Klub Małego Odkrywcy

We wrześniu w naszej szkole powstał Klub Młodego Odkrywcy "z mikroskopem przez świat", którego opiekunem jest Marta Wodnicka (nauczycielka przyrody). Klub Młodego Odkrywcy to ogólnopolski program koordynowany przez Centrum Nauki Kopernik. Pod opieką nauczyciela młodzi odkrywcy przeprowadzają eksperymenty - odkrywając w ten sposób tajemnice przyrody oraz biorą udział w wycieczkach, rajdach i grach terenowych.
Nasi Młodzi Odkrywcy byli już na dwóch wycieczkach: we wrześniu byliśmy w Parku Staromiejskim i poznawaliśmy drzewostan tego parku, uczyliśmy się posługiwać kompasem oraz orientować mapę! Wiemy już również skąd potoczna nazwa "park śledzia", a Wy wiecie?

W październiku wyruszyliśmy dalej poznawać nasze miasto, tym razem do Skansenu Architektury Drewnianej, gdzie w Domu Papiernika dowiedzieliśmy się czym jest celuloza, poznaliśmy historię papieru i sami wykonaliśmy papier czerpany!
A następnie zeszliśmy do kotłowni w Białej Fabryce- tam "doświadczyliśmy" jak powstaje materiał od momentu zasiania bawełny, dowiedzieliśmy się jak wyglądała praca takiej fabryki, jakie maszyny były potrzebne i jak działy. I oczywiście poznaliśmy postać jednego z łódzkich fabrykantów: Ludwika Geyera.

{gallery width=444 orientation=vertical navigation=right count=1 animation=1760}artykuly/2014/kmo{/gallery}

Podkategorie

Linki

 

 

 


 

Programy:
 Aby dowiedzieć się więcej należy kliknąć
na wybrane logo

 

 

 


 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

Kronika filmowa

Deklaracja dostępności

" Do końca roku 2020 strona internetowa zostanie w pełni dostosowana do wymagań prawnych".