Zielona szkoła w Przyjezierzu

Rodo

Wchodząc na naszą stronę akceptujesz politykę ochrony danych osobowych RODO czytaj więcej

21 maja 2018 r. klasy IIIc i IIIe wyjechały na zieloną szkołę do Przyjezierza. Pojechaliśmy tam, aby poznać miejsca związane z powstaniem państwa polskiego, zaobserwować przyrodę terenu polodowcowego oraz poznać nowych kolegów i odpocząć.
 Zwiedziliśmy wiele ciekawych miejsc. W Poznaniu zobaczyliśmy koziołki na wieży ratuszowej. W Rogalowym Muzeum poznaliśmy zasady wypieku rogala marcińskiego i poznańską gwarę. Na dowód otrzymaliśmy certyfikaty. Oczywiście, nie obyło się bez zakupu pamiątek. Potem pojechaliśmy do Puszczykowa do Muzeum Arkadego Fiedlera. Następnie wyruszyliśmy do naszej bazy w Przyjezierzu.
 Drugiego dnia wcześnie wstaliśmy i po śniadaniu wybraliśmy się do Gąsawy, aby kolejką wąskotorową udać się do Biskupina. Tam dowiedzieliśmy się, jak żyli ludzie w dawnych czasach. Zabawialiśmy się też w garncarzy. Później pojechaliśmy do Pobiedzisk do Skansenu Miniatur. Wieczorem piekliśmy kiełbaski na ognisku i dobrze się bawiliśmy.
 Trzeciego dnia, do południa, byliśmy na plaży nad Jeziorem Ostrowskim. Budowaliśmy z piasku poznane zabytki. Po obiedzie wyjechaliśmy do Kruszwicy, gdzie weszliśmy na Mysią Wieżę. Następnie popłynęliśmy statkiem po jeziorze Gopło. Wieczorem bawiliśmy się na dyskotece.
 Czwartego dnia nadszedł czas powrotu. Rano odbyła się gra terenowa. Potem pakowaliśmy walizki. Po obiedzie wyruszyliśmy do domu. Po drodze zwiedziliśmy Licheń i zamek w Uniejowie.
 Wyjazd nam się bardzo podobał, wiele zobaczyliśmy i dużo się nauczyliśmy.

Notatkę kronikarską napisali uczniowie 3C z pomocą pani.

{gallery cols=2}artykuly/2018/przyjezierze{/gallery}

Linki

Programy:
 Aby dowiedzieć się więcej należy kliknąć
na wybrane logo

Kronika filmowa

Deklaracja dostępności

" Do końca roku 2020 strona internetowa zostanie w pełni dostosowana do wymagań prawnych".